Ostatnia aktualizacja 1 sierpnia 2023 przez Redakcja
Badoo obok Tindera to największa aplikacja randkowa na świecie. Każdego dnia korzystają z niej miliony użytkowników mających nadzieje na znalezienie miłości. Badoo to stary projekt, aplikacja powstała w 2006 roku, w świecie bez iPhone, gdy smartfony dopiero zaczęły wchodzić na rynek. Logo portalu od początku nie było wybitnym działem zapadającym w pamięć. Twórcom aplikacji najwidoczniej to nie przeszkadzało, gdyż zmiany w logo poza pierwszą nie były zbyt spektakularne. W tym artykule pokażemy Ci historię logo Badoo oraz pokażemy, jak wygląda aktualne logo aplikacji.
Spis treści
Pierwsze logo Badoo 2006-2017
Zdecydowanie najciekawszym projektem logo był ten pierwszy. To, że najciekawszy nie znaczny, że najlepszy, ale jasno pokazuje jaka była moda w projektowaniu logotypów w tamtym czasie.
Znajdziemy tu pełną paletę kolorów oraz obłe kształty. Ewidentnie logo miało opierać się na literze „o”, pozostałe litery zostało okraszone niewielkimi ogonkami sugerującymi z jakimi znakami mamy do czynienia.
Logo w takiej formie przypomina bardziej grafikę niż tekst, obecnie preferowany jest minimalizm i taka stylistyka mogłaby się nie przyjąć.
Elementem charakterystycznym tego projektu jest kropka umiejscowiona z w lewej części pierwszego „o”.
Logo Badoo 2017-2019
Zdecydowanie bardziej uporządkowane było logo z roku 2017. Firma Badoo długo zwlekała ze zmianą logo i dostosowaniem go do współczesnych standardów.
Logo utraciło swoją frywolność na rzecz sztampowych i minimalistycznych rozwiązań. Napis przeszedł całościową rewolucję, co prawda można doszukiwać się podobieństw z pierwowzorem, ale logo stało się dużo bardziej spójne i uporządkowane.
Wszystkie litery są na tym samym poziomie, mają taki sam czarny kolor i stworzone są przy użyciu tego samego fontu.
Elementem, który miał przyciągać wzrok i informować użytkownika jakiej firmy jest to logo było spore pomarańczowe serce występujące przed nazwą badoo.
Jasno informowało, że jest to portal randkowy i przekazywało niewielką część emocji z pierwszego logo.
Logo Badoo 2019-2022
Trzecia wersja logo Badoo to zapewne ta, którą masz obecnie w pamięci. Zupełnie została odmieniona kolorystyka z czarnej i nudnej na fioletową wpadającą w kolor niebieski.
Czcionka nie uległa żadnej zmianie, widocznie uznano, że jest na tyle charakterystyczna, że warto ją zostawić.
Istotną zmianę zaliczyło serce, które dostało nową barwę zlewającą się z kolorem napisu badoo. Jednak najbardziej w oczy rzuca się dodanie odwróconego łuku w środkowej części.
Prawdopodobnie zamysłem było stworzenie z serca ikony podobnej do uśmiechniętej buźki. Czy im się to udało? Osobiście nie widzę w tym sercu uśmiechu, ale każdy może interpretować to na własny sposób.
Obecne logo Badoo
Tym sposobem przechodzimy do obecnego logo badoo, które co tu dużo kryć jest kopią poprzedniego, zmieniła się jedynie kolorystyka na różową.
Czy to był dobry wybór? W mojej opinii logo wygląda na bardzo „mdłe”, absolutnie niczym się nie wyróżnia i nie zapada pamięć. Wystarczy porównać to logo z logo Tindera by zobaczyć, które jest zdecydowanie lepiej zaprojektowane.
Prawdopodobnie nawet wielu użytkowników serwisu Badoo nie zauważyło zmiany logo.
Czcionka i kolor wykonania logo
Tak się składa, że kolor używany w logotypach to nie jest po prostu „róż” czy „czerń”, wszystkie kolory mają określoną strukturę RGB. Logo musi zawsze wyglądać tak samo niezależnie od tego, w jakim miejscu zostanie użyte.
Podobnie ma się sprawa z flagami, kolory bieli i czerwieni w polskiej fladze również są jasno określone.
- Kolor logo badoo: #ffbbd0, – RGB – 255 187 208
- Czcionka logo: Circa Bold Font
To już wszystko co mieliśmy do powiedzenia w temacie logo badoo. Daj nam znać co sądzisz o aktualnym logo i zmianach jakie przechodziło na przestrzeni lat.