Ostatnia aktualizacja 7 marca 2022 przez Redakcja
Tinder to jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych na świecie. Pomimo to jej logo nie jest tak znane jakby mogło się wielu osobom wydawać. Duże znaczenie ma tu fakt, że Tinder powstał w 2012 roku, więc relatywnie niedawno. W tym artykule chcemy wam przybliżyć ewolucję logo Tindera, biorąc pod uwagę, że to zmieniało się wyłącznie raz, artykuł nie będzie zbyt długi, ale mamy nadzieję, że dostarczy Ci wielu ciekawych informacji.
Spis treści
Znaczenie i historia powstania logo Tinder
Tinder posiada proste logo złożone z napisu „tinder” pisanego małymi literami oraz ikony płomyka, która ma oznaczać żar uczuć. Pierwotnie płomień stanowił element napisu, zastępował w „i” znak kropki, co doskonale jest widoczne na poniższym przykładzie.
Logo Tinder 2012-2017
Tak jak wspomnieliśmy Tinder został założony w 2012 roku i od razu posiadał specjalnie zaprojektowane logo pisane małymi literami. Projektanci logo postanowili postawić na prostotę i zaokrąglone litery.
Krój pisma jest unikatowy, literka „t” zawiera kreskę wyłącznie po prawej stronie, nad „i” występuje płomień, litera „n” może kojarzyć się z odwróconym „u”, literka „d” kojarzy się z „o” połączonym z pionową kreską, a ostatnia litera „r” nie posiada charakterystycznego rogu na zgięciu.
Logo Tinder 2017-Obecnie
Zmiana logo nastąpiła w roku 2017, czy na lepsze? Zdania są podzielone, na pewno sam napis „tinder” zaczął odgrywać mniejszą rolę a większa uwagę przykuwa ikona płomienia, która została powiększona i zrównana z napisem.
Charakterystyczna czcionka wymyślona specjalnie pod Tindera, została zmieniona na niczym nie wyróżniającą się czcionkę bezszeryfową.
Zmianie uległa również kolorystyka, napis został wykonany w kolorze zbliżonym do czarnego, a emblemat płomienia dostał gradient o kolorze kojarzącym się z randkowaniem różowo-pomarańczowym.
Płomień stał się bardziej zaokrąglony i zyskał większą głębię, a jego końcówki zostały wyostrzone.
Symbolika płomienia z Logo
Płomień namiętności drzemiący w każdym człowieku, właśnie to ma symbolizować ikona płomienia. Takie nawiązania nie powinno nikogo dziwić, gdyż samo się nasuwa na pierwszy plan. Tinder chce nam dać do zrozumienia, że rozbudzi w nas ogień relacji i da to czego oczekujemy od aplikacji tego typu.
Kolorystyka również jest w pełni zrozumiała, przypomina naturalny kolor płomienia i kojarzy się jednocześnie z namiętnością. Obietnica gorącej relacji może wskazywać na coś więcej niż tylko na spotkanie towarzyskie.
Zmiana z 2017 roku miała wpływ również na obecny wygląd ikony aplikacji, gdzie widoczny jest wyłącznie płomień.
Czarno-białe logo Tinder
Na oficjalnej stronie tinder.com logo jest koloru białego, zarówno płomień jak i napis. Projektując logo zawsze przygotowuje się wersje kolorystyczne na ciemne i jasne tło. Standardowa wersja logo, byłaby niewidoczna na obecnej stronie, dlatego tam gdzie, logo byłoby słabo widoczne przyjmuje białą barwę. Ikona płomienia na aplikacji również jest biała, a gradient płomienia przejmuje tło.
Dzień dobry drodzy przyjaciele!
Spieszymy zaprosić Cię na wielką wyprzedaż w naszym sklepie internetowym.
Czekają na Ciebie wyjątkowe rabaty i codzienne promocje!
Zarejestruj się u nas teraz za pomocą unikalnego linku i Uzyskaj zniżkę na katalog produktów do 80%
A także dla nowych użytkowników podczas aktywacji kodu promocyjnego – 44175
Otrzymasz dodatkowe korzyści z naszego rynku
Pozdrawiam !